четвртак, 25. јун 2015.

Blog VS Youtube?



- Hmm... Kako da počnem ovaj post? Pa, pre svega, kad sam se jutros probudila dugo sam razmišljala o temama za nove postove. Sačuvala sam neke naslove kao radnu verziju, da ih ne bih zaboravila, ali nisam imala posebnu volju ni za jedan od njih. I tako, počela sam da radim druge stvari, kad mi odjednom pade na pamet veoma zanimljiva ideja za post. Zapravo, nikad nisam videla nijedan sličan post, tako da je ovo još jedan plus :). 

- Blogere i jutjubere pratim skoro podjednako (ali blogere malo više). U ovom postu napraviću poređenje između Youtube-a i Blogger-a, napisaću svoja mišljenja o njihovim dobrim i lošim stranama, a na kraju bih volela da mi u komentarima napišete sa čim se slažete ili ne slažete i koji je vaš izbor :).


1. Prva stvar koju volim kod bloga je pisanje. Da bi napisao dobar post moraš uložiti dosta truda, a takođe moraš dobro vladati pravopisom i imati talenta. Takođe, moraš imati bar malo smisla za fotografisanje, jer loš kvalitet slika odbija čitaoce. 
- Kod Youtube-a prvo treba imati dobru kameru kojom ćete snimiti video. Treba imati dobro umeće govora, jer niko neće gledati vaše videe, ako pričate nerazumljivo. Tu se, takođe, treba potruditi oko editovanja, traženja odgovarajućeg osvetljenja... 
- Iskreno, mislim da svako ko zna da upravlja editorom i ima malo bolju kameru, može otvoriti youtube kanal. Tako je i sa blogom, svako ko zna kako da napravi i uredi blog, može ga imati. Ali nije stvar u tome da samo otvorite blog ili yt kanal.


2. Evo još nečega što smatram veoma bitnim. Da bi vaš blog ili jutjub bio posećen, morate biti veoma kreativni. Stalno morate imati nove, originalne ideje, koje ćete iznositi na svoj, prepoznatljiv način.
- Imam jedno zapažanje vezano za Youtube kanale. Svi su uglavnom o modi i lepoti, a jutjuberke pokazuju svoju odeću ili šminku koju su kupile. Naravno, to meni ne smeta, ali mislim da postoji previše kanala sa istom temom, a videi su potpuno isti. Ovakvih slučaja ima i na blogu, ali mnogo manje, čini mi se. 
Ne kažem da su svi kanali takvi. Postoji i mnogo originalnih i zanimljivih, ali više nalazim gorepomenute.

3. Po meni, najgora mana jutjuba, koju blog nema, je to što je veoma bitno i kako izgledate. Mnogi ljudi gledaju yt kanale samo zato što ih snimaju "manekenke". To je veoma nezrelo i maloumno, jer, zašto morate biti savršeni da biste iznosili svoje ideje i bavili se nečim kreativnim? To je veoma glupo. 
- S druge strane, na blogu možeš biti onakav kakav jesi. Često mi se dešava da postove pišem u pidžami, ali niko me neće osuđivati zbog toga. A i ne moram da se šminkam ili da brinem da li ću se dopasti nekome.


- Jedna bitna stvar da me ne biste pogrešno shvatili: Ja ne kažem da svako ko snima videe mora izgledati kao maneken/ka. Naprotiv! Ljudi, budite ono što jeste i ne sekirajte se ako se nekome ne svidite takvi. Ne mogu nas svi voleti, ali ni ne treba. 
- Malo sam skrenula sa teme :)

- Uh, pa ovaj post nije baš "Blog VS Youtube", malo sam se više raspisala uopšteno :). Ali ako baš hoćete da znate, moj favorit je blog, zbog gorepomenutih prednosti (ne zato što ja imam blog). U komentare mi napišite koji je vaš favorit i da li se slažete sa mojim mišljenjem!

  Sonja, xxx


                        

9 коментара:

  1. Odličan post, orginalna tema! Slažem se sa svim napisanim. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Moj favorit je svakako blog. Ipak, postoje stvari koje se na blogu ne mogu dočarati, pa je to bolje prikazati u videu. Najbolje je ignorisati sve kojima nešto smeta kod vašeg fizičkog izgleda, jer vi niste otvorili YT samo da bi se nekome svideli fizički, već zbog svojih ideja. Ja takođe ne volim baš YT kanale na kojima je svaki drugi video neki Haul ili make up tutorial. Više volim da gledam kanale zabavnog karaktera i puno DIY ideja. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ja imam i youtube i blog, mada sam pocetnica u YT. Jedna stvar koju bih ja dodala je, da je preko youtuba mnogo lakse skupit subse, dok je kod bloga to mnogo smesn. A zasto je tako? Svi gledaju nesto po jutjubu, svi! Dok kad nekome kazes za blog ne zna ni sta je to. A kada neko nesto prokomentarise automacki se deli na google + tako da to moze da vidi veci broj ljudi.
    Tesko je blogovat, jer ipak moras da pazis na to kako se izrazavas i da koristis svoj recnik, dok je na youtube-u sva slobod prepustena tebi. Ali moras opet voditi racuna da kazes sve tacno :). I tesko je govoriti za kamerom.
    Ja vec duze vreme zelim da napisem isti post ali preduhitrila si me hah

    ОдговориИзбриши
  4. Hm, pa vise se docarava videom. Mada je blogovanje lakse, i vise se izrazis. Kroz YT se lakse prenese neka energija koju nam taj youtuber prenosi. Ali je moj favorit ipak blog, jer je blog prosto prakticiniji, i izrazi se talenat, ne kazem da se ne izrazava kroz YT ali ipaak. Sve sto si rekla je realno, i tacno. Super si napisala post, i svidja mi se uopsteno tema za pisanje. ♥

    http://ninaw123.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  5. Meni je omiljeniji blog, ali je kvalitet blogova dooosta opao. A I mislim da blogeri zasluzuju vise paznje nego sto je dobijaju. Svejedno, odlicno razmisljanje :-)

    ОдговориИзбриши
  6. Mislim da YT oduzima mnogo više vremena nego blogovanje (bar ja to tako vidim). Potrebno je pripremiti sve za snimanje, posle snimiti video, editovati ga, ubaciti... Ja se nikada nisam bavila snimanjem za YT, ali pretpostavljam da je tako. Blogovanje je jednostavnije. Doduše, treba imati talenat za pisanje, treba se potruditi da slike lepo izgledaju itd., ali je blogovanje opet jednostavnije. Svejedno dajem prednost blogu, jer volim da pišem i ovo je mesto gde mogu da izrazim sebe. :)

    ОдговориИзбриши
  7. Više volim blogove, a i za youtube je potrebno mnogo više vremena. Mada, kakvi sad blogeri postoje, pa se ne trude ni opšti pravopis da poštuju. :/ Sigurno znaš na šta mislim. Može svakome da se desi da pogreši, ali da se piše neznam, dali, nemogu, naj verovatnije i sl. stvarno bode oči. :)

    mylifeasmilaxoxo.blogspot.com

    mylifeasmilaxoxo.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Odlična i originalna ideja.
    Pa ovako ja sve znam što si napisala u prvom delu posta.Znam da uredim video i da uredim blog.
    Eh sada ja ću imati i youtube kanal krajem jula (jeeej),pa ću iz "prve ruke" moći da znam nešto više o tomee XD

    lickadiary.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши