недеља, 04. септембар 2016.

The Hunger Games - Booktalk #1


- Toliko pričam o svojoj opsesiji knjigama, a zapravo je veoma malo postova na blogu posvećeno njima. Vreme je da se to promeni! Uvodim novu rubriku u kojoj ću komentarisati pročitane knjige i davati svoje mišljenje o njima. Takođe, biće i drugih postova u ovoj rubrici, naravno, vezanih za knjige, videćete već šta sam smislila :). Nadam se da će se ovi postovi dopasti svim knjiškim moljcima i da ćemo moći da razmenjujemo mišljenja ♥.


- 'Igre Gladi' je trilogija veoma popularna širom sveta, koju sam ja tek skoro pročitala. Tačnije pročitala sam prva dva dela, a uskoro ću nabaviti i treći. Prvi deo sam pročitala u jednom dahu, nisam ga ispuštala i nevoljno sam pravila pauze samo da jedem :). Knjiga je savršeno napisana, čini da se osećate kao da ste tamo, u Distriktu 12, da ste Ketnis Everdin. Likovi su takođe veoma dobro dočarani, što je, po meni, presudno u kvalitetu knjige.

-Radnja se odvija u budućnosti, potpuno drugačijoj od one koju uglavnom zamišljamo. Teritoriju nekada poznatu kao Severna Amerika, zamenila je zemlja Panem, sa glavnim gradom Kapitolom i dvanaest diskrita. Kapitol je surov i kontroliše distrikte svake godine ih podsećajući na strašnu pobunu koja je izbila pre mnogo godina i razrušila većinu zemlje. Na dan 'žetve', svaki distrikt mora da izvuče po jednog dečaka i devojčicu između 12 i 18 godina koji će biti primorani da učestvuju u surovim Igrama Gladi, borbi do smrti koju uživo prenosi televizija i koju ljudi smatraju vrstom zabave. 


- Ketnis Everdin živi u Distriktu 12, u kome vlada opšta glad. Otac joj je poginuo dok je bila dvanaestogodišnjakinja i bila je primorana da se brine o mlađoj sestri i majci koja je pala u depresiju. Naučila je da lovi kako bi mogla da prehrani porodicu, a šuma joj je postala omiljeno boravište. Tamo upoznaje i svog najboljeg prijatelja, Gejla, sa kojim je jako bliska i koji je jednina osoba koja je razume. 

- Uprkos tome što je štitila sestru sve ove godine, njeno ime izvučeno je na žetvi. Ketnis ne može da podnese tu pomisao i nepromišljeno se javlja kao dobrovoljni tribut, kako bi sprečila njenu bespomoćnu dvanaestogodišnju sestricu da učestvuje u nečemu tako surovom, što bi je odvelo u sigurnu smrt. Kao muški tribut, izvučen je Pita Melark, Ketnisin vršnjak koga se maglovito seća kao dečaka koji joj je krišom donosio hleb kada je njena porodica bila u teškoj situaciji. Ketnis shvata da će, ako nekim čudom oboje prežive do kraja, morati da ga ubije i pomisao joj slama srce.

- Tributi odlaze od kuće i prisustvuju pripremama u Kapitolu koje traju nekoliko dana, učeći nove veštine koje im mogu pomoći u Igrama. Ketnis ima stilistu koji je učinio da je svi zapamte na dan prestavljanja, učinivši da njena haljina prividno gori. Pita je doprineo svemu brilijantnom idejom da u intervjuu prizna navodnu ljubav prema Ketnis koja traje od trenutka kada ju je prvi put ugledao, što čini da publika potpuno poludi, skrhana užasnom sudbinom 'ukletih ljubavnika iz Distrikta 12'. Publika ih obožava. Šanse su na njihovoj strani.

- Ipak, sve to postaje nevažno kada se nađu u ogromnoj areni na otvorenom, napravljenoj tako da im sve još više oteža. Svesni su da verovatno neće izaći živi. Može im pomoći samo umeće preživljavanja.


- Njihov život u areni je opisan maestralno, čini da se u svakom trenutku osećate kao da ste tamo i imate potpuno jansu sliku svega. Naravno da vam neću otkriti kraj, ukoliko niste pročitali, obavezno učinite to što pre, nećete zažaliti. Ako ste pročitali, komentarišite svoja mišljenja o knjizi, likovima, čak i kraju ako želite, samo oni koji nisu pročitali neka izbegavaju da čitaju komentare :). Do sledećeg posta!


Sonja, xxx



11 коментара:

  1. Predivan post!Ideja je odlična!Prelepo si ovo napisala!Čula sam za ovu knjigu,ali je nisam kupila,ali posle ovog opisa ima da je kupim!Delije veoma zanimkjivo!Inače ideja za rubriku je sjajna!Šteta što nam nisi otkrila kraj...Veoma si me oduševila!Dok sam čitala ovaj post bukvalno sam se i ja osećala kao da sam tamo!Obavezno nastavi sa ovom rubrikom!♥♥♥

    http://chelchiechelchie.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti♥♥♥. Razmišljala sam da malo prokomentarišem kraj, ali znam da bi to mnogima uništilo uživanje u knjizi :).

      Избриши
  2. Fantastičan post! Preljepo si napisala post, pogledala sam IGRE GLADI i jako mi se dopalo, a uskoro planiram i pročitati takvu knjigu *-*

    Ako imaš vremena posjeti moj blog i komentiraj post This is my life

    ОдговориИзбриши
  3. Koliko ja samo obožavam celoukupan serijal Igara gladi! :) čula sam i sama jako puno prporuka na ove knjige i onda sam kupila prvi deo koji mi se jako svideo, ali sam mu našla par zameraka, tj. nije me (kao tebe) sve vreme držao usresređenju, već bih često odlutala. Međutim, treći deo, sjaj slobode, je moja najomiljenija knjiga ikada. Prosto ga obožavam hehe ;) <33 Odličan post, draga! <33

    Novi post-> www.marsyly.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti ♥. Mene su i prvi i drugi deo bukvalno držali prikovanu za stolicu i ne mogu da dočekam da pročitam treći :).

      Избриши
  4. Super si recenzirala knjige. Ja ih nisam jos cutala ( sram me bilo), ali imam u planu! :D
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
  5. Svi toliko pricaju o ovoj knjizi a nikako da je pronadjemm. :D Jos ovim postom radnja me toliko privukla, da mislim da ukoliko je ne dobijem u narednoj nedelji puknucu hah. :D Sjajan post. ♥

    eslyisworldview.blogsport.com - novi post, expectations vs reality! ♥

    ОдговориИзбриши
  6. Nažalost nisam čitala knjigu, ali sam pogledala film (sve djelove) i baš sam oduševljena, pa mi je to ujedno i jedan od jako kvalitetnih i dobrih filmova. Inače odlična recenzija ;)

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши